Game of Thrones - Season 1 - Telltale Games (PS4)

Telltale gör fantastiskt bra spel.
Jag har själv spelat A Wolf Among Us och Tales From The Borderlands.
Båda var väldigt väldigt bra.
Håller just nu på med The Walking Dead - Season 1, ett spel som ALLA säger är sjukt bra.

Telltales grej är att göra spel med väldigt mycket (och bra) handling.
Det är lite mer som en film där du styr handlingen än ett klassiskt spel.
Beslut du tar påverkar spelets gång ganska mycket.
Att ta sig an Game of Thrones är inte precis lätt och förväntningarna blir snabbt höga.
Hur klarar de utmaningen?

Jag måste säga att de gör det bra.
Storyn i spelet är om en helt annan familj än de i serien men den väver in kända karaktärer under spelets gång.
Jag skriver inte mycket om spelets handling eftersom jag inte tänker avslöja saker.
 
Mysfarbror Ramsay kommer på besök och visar sin fina kniv.
 
Det hela är 6 episoder som bilder en "säsong".
Grafiken är helt ok, inget speciellt men inte heller ful.
Spelet flyter på bra och röstskådisarna skulle jag säga är väldigt duktiga.
Jag antar att det är en del gäster från serien som gör röst åt sina karaktärer, annars imiterar någon jävligt bra.

Tyvärr känner jag att spelet blev sämre mot slutet på grund utav att storyn.
Detta kan givetvis vara på grund utav mina val i spelet eller så är det bara så att ideérna sinade.
Det stör mig dessutom att det inte får ett riktigt slut utan mest bara avbryts.
Självklart för att det ska komma en ny säsong.

Jag hade gärna sett att de avslutade denna delen ordentligt och att säsong 2 hade fokus på något annat.
Men tyvärr är det inte så.

Jag låter ännu en gång lite bitter och kritisk.
Men spelet ÄR bra!
Jag älskar verkligen serien Game of Thrones och hade som sagt höga förväntningar på spelet.
De förväntningarna levde de upp till och jag skulle råda andra nördar att spela det.
Med det sagt är det inte det bästa spel som Telltale skapat, de övriga två jag spelat är betydligt bättre.
Än så länge får jag nog faktiskt säga att Tales From The Borderlands håller förstaplatsen.


Wait what?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: