Mass Effect 3 (PS3)

Mass Effect 3 är avklarat och det är faktiskt med viss sorg.
Jag vill ha mer!
Spelet var lite för kort och lämnar mig med en viss abstinens.

Mass Effect 3 är ett fantastiskt bra spel.
Du är en snubbe som åker runt i rymden och sparkar röv.
Reepers försöker ta över vår galax (och lite här och där i rymden)  det är ditt jobb att stoppa de.
Med dig har du hela tiden två medhjälpare som du kan byta ut mot två andra innan var uppdrag.
Detta är förståss inte helt problemfritt och många gånger i spelet har man beslutsångest.


Har du spelat de två tidigare spelen blir det hela ännu coolare.
(Eftersom ettan inte finns till PS3 har jag bara spelat tvåan innan detta.)
Beslut du har tagit innan påverkar tredje delen utav serien och skapar ett personligt spel.
En vän till mig fick två utav medhjälparna i spelet dödade i Mass Effect 2.
De hade jag med mig i trean medans jag hade en helt annan person som dog i förra.
Med andra ord så påverkas även var uppdrag utav vilka medhjälpare du tar med dig och hur du väljer att använda de.
Detta ihop med alla val i spelet gör att man utan problem kan spela spelet (minst) två gånger för att upptäcka alternativa händelser.


Det har varit mycket klagomål om slutet.
Utan att säga för mycket så tycker jag inte att slutet var dåligt men det var inte heller så bra som man hade väntat sig.
Det är ju faktiskt sista delen i serien och jag tror väldigt väldigt många människor hade väntat sig något bättre.
BioWare ju dock gått ut och sagt att det ska komma gratis DLC i sommar där man på något sätt ska kunna få ett annat slut.
Hur de ska lösa det snyggt har jag ingen aning om men jag ser fram emot det.


Nytt för trean
är att man nu kan spela multiplayer.
Detta är dock ganska jävla enformigt så jag kan upp den tanken efter ett tag.
Du ska mest bara försvara baser mot vågor av fiender.
Been there done that och det är ganska tråkigt.
Kul att de försökte men de får göra något roligare om jag ska fastna.


För övrigt gillar jag att man kan uppgradera sina vapen och köpa tillbehör.
Du kan även köpa armor men efter jag köpt en hittade jag ingen som jag tyckte var bättre.
Det finns dock en hel del olika vapen att välja mellan vilket är bra.
Rätt vapen ihop med rätt power blir en jävligt dödlig combo.

För att dra det kort
.
Spela denna serien.
Det är spel som detta som gör att tv-spel är fantastiskt.
Det är en underbar känsla att hitta dessa spel och bara försvinna in i en fantasivärld.
Mass Effect tillhör spelhistoria och platsar bland de 10 bästa spelen som någonsin skapats.
Missa inte detta.

Nu damer och herrar har jag beslutsångest över vad jag ska spela eftersom jag inte tänker jaga trophies.
Det som står på listan är alla Dragon Age: Origins tillägg, tilläggen till Fallout New Vegas eller Zelda - Skyward Sword.
Lutar fan mot Fallout.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: