Årets Album

Året går mot sitt slut och det har blivit dags att summera 2011.
Minnet är som vanligt lite röv men jag har här försökt skrapa ihop det man absolut inte bör ha missat under året som gått.

Årets bästa album.
Det har faktiskt kommit en del skivor som är riktigt riktigt bra.
Vi börjar med några som är grymt bra men som inte kniper förstaplatsen.

Adele -  21 är en skiva som nog kommer tvåa.
Den har spelats fruktansvärt mycket under året.
Så mycket att jag är lite trött på den men det är kul att se henne få den uppmärksamhet hon förtjänar.
21 är fullmatad med bra låtar och faktiskt bra rakt igenom.
Har du på något sätt lyckats missa denna underbara platta så bör du skämmas!

Andra skivor som imponerat mycket på mig i år (och inte bör missas) är:

3 Doors Down - Time Of My Life
Eddie Vedder - Ukulele Songs
Machine Head - Unto Locust

In Flames - Sounds Of A Playground Fading
Megadeth - Th1rt3en
Red Hot Chili Peppers - I'm With You
Staind - Staind
Seether - Holding Onto Strings Better Left To Fray

Men om jag måste välja en skiva som i min värld varit det bästa släppet i år så är det Foo Fighters - Wasting Light.

Det är inget nytt egentligen.
Foo Fighters gör det de gör bäst.
Men att så långt in i sin karriär släppa sin bästa skiva är jävligt bra jobbat.
Detta är ett band jag gillat länge, en sångare, låtskrivare och frontman jag alltid sett upp tilll.
Låtar som Arlandria, Dear Rosemary, I Should Have Known och Miss The Misery har förgyllt många många dagar detta året.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: