Johanne Hildebrandt - Krigare

Äntligen gör någon soldaternas röst hörd.
Äntligen visar någon den riktiga verkligheten.

Johanne Hildebrandt har skrivit boken Krigare.
En bok om FS19 under deras tid i Afghanistan.

Jag gillar att fröken Hildebrandt inte strör socker över det som händer.
Jag älskar att hon uppmärksammar alla problem som finns och hur Försvarsmakten motarbetar sig själv.
Hon skriver om hur Sveriges politiker inte riktigt har koll och en del om hur samhället ser på soldater.

Krigare är en viktig bok.
Få i vårt avlånga land har insikt i vad som egentligen händer i militärers liv.
Denna boken minskar glappet lite även om det aldrig riktigt går att sätta sig in i det hela om man inte själv arbetar/arbetat som soldat eller officerare.

Helt seriöst tycker jag att alla barn som går gymnasiet borde tvingas läsa denna boken på svenskan.
Varför?
För att skapa förståelse.
För att samhället behöver se verkligheten och inte löjliga reklamer som Försvarsmakten misslyckas med gång på gång.
Jag vill inte ens veta summan pengar de lägger på sina fruktansvärt dåliga reklamer var år.
Istället behövs en bok som denna.
En bok som visar vår riktiga verklighet utan att utelämna detaljer som kan vara obehagliga.
Läs om krig, läs om obeskrivlig vänskap, läs om död, ångest och kärlek.

Johanne Hildebrandt har gjort ett fantastiskt jobb och hade jag kunnat hade jag personligen velat tacka henne.
Ett stort hjärtligt TACK.

Läs och förstå.






Kommentarer
Postat av: Emma

Couldn´t agree more! :)

2012-03-25 @ 16:35:06
Postat av: Yxan

Riktigt bra skrivit. Instämmer

2012-03-26 @ 07:34:37
Postat av: Lina s

Hon är en grym författarinnan i övrigt så det ska bli kul att läsa denna! Jag tar gärna emot mer insikt om detta.

2012-03-26 @ 19:41:48
URL: http://hilmit.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: