Dragon Age: Origins (PS3)

Då har jag äntligen spelat Dragon Age: Origins.
Ett spel utav Bioware....samma gäng som gjort en massa spel jag verkligen älskar.
Så jag har hela tiden vetat att detta spel skulle vara svinbra.
Men jag är imponerad även om mina förväntningar varit jävligt höga!

Eftersom min dator suger
och jag hatar datorer så köpte jag spelet till PS3.
Det gör säkerligen att en liten del av känslan försvinner, men ska jag vara ärlig så skiter jag i det.
Jag är en konsolmänniska och gillar det!

Dragon Age är fullt utav möjligheter.
Du bestämmer vilken ras du vill vara, vilken bakgrund du vill ha.
Är du en rik människa? En fattig alv? Rik alv? Dvärg? Trollkarl? Krigare?
Det finns en massa olika val och dessa val påverkar inte bara första delen (totalt) i spelet utan även hur alla människor i spelet behandlar dig.
Detta gör självklart att spelet utan problem går att spela igen....och igen.

Men valet i början är bara ett av väldigt få.
Det kommer måånga tillfällen i spelet då du måste välja.
Rädda eller döda, spara eller förstör.
Ska du hjälpa alverna eller varulvarna?
Vem ska du göra till kung hos dvärgarna?
Valen är många och ibland gav det mig nästan lite ångest.
Man vill hjälpa båda och slippa välja sida......och ibland vill man bara att någon ska dö.

För min del testade jag oftast olika vägar och spelade sedan vidare på den som jag tyckte passade mig bäst.
Dels för att se vad som händer och dels så klart för att samla trophies.
Jag spelade som människa/krigare och klarade nästan alla uppdrag som verkar finnas (i vanliga versionen).
I slutet gjorde jag en megatabbe och sparade över min fil.....så nu kan jag inte klara det uppdrag jag hade kvar.
Jävligt bra jobbat och inte alls störigt...
Så jag vet i fan, skiter väl i att spela hela vägen dit igen.
Jag känner inte att jag har 60 timmar till att lägga på det.

Nu spelar jag om som Alv för att se hur sagan i början är då.
Första avsnittet skiljer sig alltid helt beroende på vem du spelar som så det blir ett par gånger till sen...
Och jag funderar på om det är ärt att köpa tilläggen, någon som vet?

Dragon Age: Origins är i alla fall ett av de bästa spel jag spelat i år....och någonsin
.
Jag ser verkligen fram emot tvåan som ska dyka upp nästa år.
Nästan allt i spelet är bra förutom grafiken.
Det är inte så att man stör sig...men va fan, det är ett spel från 2009 och bör vara jävligt mycket snyggare än såhär.
Och till skillnad från de tidigare spelen, Baldurs Gate och Icewind Dale, tycker jag det är lite för få områden att utforska.
Jag saknar att bara gå runt, slakta lite fiender och kolla vad som finns.
Tror nästan jag måste ta och köpa de där tilläggen....

Hur som helst, GRYMT bra spel!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: