The Rise And Fall of Barbapapa

Alla minns vi Barbapapa.
Dessa överviktiga fetton som kunde ta vilken som de än behagade.
Men vad hände egentligen efter serien?
Varför slutade den egentligen visas?
Vad dolde sig bakom ridåerna i denna splittrade familj?

Följ med och träffa familjen Barba 2010.
En historia om sex, droger, mord och bögkärlek.
Men en historia som även visar hopp och funnen lycka.

Barbapapa minns detta foto.
"Jag kommer ihåg att jag själv var hög på crack just vid denna bilden....men ja, när var jag inte det?
Vi ser så lyckliga ut, men all kändiskap och obegränsat med sprit hade redan här satt sina spår."


Barbapapa berättar för mig, ofta i tårar, om hur filmbolaget tvingade de sova på golvet och gå nakna.
"Det var hemskt.." säger han med vad jag tror är en vanlig cigg i munnen, "Vi var tvugna att gå nakna hela dagarna för att de enkelt skulle kunna göra alla effekter....jag tror dock mest det var för producentens eget sjuka begär. Jag kan säga att det inte är så jävla kul att springa runt naken bland massa dvärgar mitt i vintern"

Som Barbapapa avslöjar här så är det inga "barn" som är med i familjen, det är dvärgar.
"Värst av allt var deras äckliga små händer, speciellt eftersom de alltid skulle hålla på och ta på en"

Papa, som numera kallar sig Papi berättar vidare.
"Jag träffade ett tag Lilla My från Mumintrollen, vi satt hela dagarna, höga som hus, och lyssnade på Led Zeppelin. De var stora för mig"
Han nämner ett par skivor som är hans favoriter, lite andra band som spelat en stor roll i hans liv och förhållandet med My som gick i kras efter att tidningen fotograferat honom skjuta heroin i en gränd.
"Ja då blev det ju så klart inte så jävla mycket mer med det....svårt att hålla liv i ett förhållande när man sitter i finkan. Men ångrar jag det?.....nej. Det gjorde mig till den man jag är idag"

Efter finkan fastnade han i "knarkträsket" igen, efter ännu en runda i fängelse tog han till slut tag i sitt liv.
"Ja va fan, jag insåg att jag inte kunde hålla på sådär. Jag antar jag växte upp..
Det blev inte mer film för mig efter det, ingen ville veta av mig efter att jag pissat på röda mattan på en Oscars gala."


Barbapapa säger sig nu ha funnit ro i sig själv och att han uppskattar livet mer.
"Jag kör min taxi här i Paris, det räcker för mig. Jag har två barn nu och du vet....de är min nya drog."

Nästa vecka får vi stöta på Barbaskön.
Så häng kvar och se vad denna målande lilla krabbaten hittade på efter serien tog slut!


Kommentarer
Postat av: Nät

haha så ball

2010-08-12 @ 23:35:08
Postat av: Hampus

Va fan?

2010-08-13 @ 09:50:23
Postat av: 92

Hade glömt bort din blogg. Nu är jag dock tillbaka och gissa om jag njuter. Det här är trevlig läsning som gör mig sådär varm och behaglig till mods.

2010-08-14 @ 15:09:13
Postat av: Pappa T

jaa, skriv mer om familjen, vill veta :D

2010-08-16 @ 00:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: