Dagens Låt: King of Errors

2014 släppte Evergrey vad som kan vara deras bästa skiva någonsin, vilket jag absolut inte trodde de skulle.
Inte för att de är dåliga men för att jag verkligen älskar The Inner Circle.
Hur som helst så var Hymns For The Broken så in i helvetes bra.

2015 såg jag de på KB och konserten var topp 10 som jag sett där och antagligen den bästa jag sett med Evergrey. Jag har aldrig förstått att detta band inte är större än de är.
Toms röst är riktigt bra, musiken är många gånger extremt välskriven och har en speciell känsla som jag inte kan hitta i något annat band. Därför är det så jävla kul att de verkar ha hittat glöden igen. Det där lilla extra.
Ny skiva väntar i år och mina förhoppningar är omåttligt höga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: