Dragon Age II (PS3 - Signature Edition)

Då var det dags!

Dragon Age II var ett av de spel jag sett fram emot mest i år efter att ha älskat ettan.
Så är tvåan lika bra?
Är det bättre?

Njae, tvåan är inte bättre.
Men det är nästan nästan nästan lika bra.
Det som egentligen är lite sämre här är själva sagan.
Jag tycker inte man riktigt dras med på samma sätt som i ettan och det känns lite flamsigt.
Dessutom gillar jag inte att man inte längre kan byta utrustning och så på sina kamrater på samma sätt som man kunde innan.
Varför ändrade de det!?

Kass?
Sagan i Dragon Age II är inte dålig, den är bara lite....jag vet inte, lite simpel och det känns som det handlar om helt olika saker.
Dock är tvåan snyggare....precis som det bör vara.
Jag hade inte heller problem med buggar lika mycket som i ettan även om de oftast inte var stora.

Jag tyckte även det är lite för lite område att utforska.
Det blir ofta ett flängande fram och tillbaka mellan platser och när man varit på ett ställe för 4e gången så känns det inte riktigt intressant längre.
Gällande beslut i spelet så känns det inte heller som det påverkar lika mycket som i ettan.
Vägen binds ofta samman oavsett vilket val du gör.....eller?

We're all fucked!
Valen i spelet kändes ofta även lite konstiga.
Ibland kan man tycka att man väljer "rätt" väg....men det slutar ändå med att allt går åt helvete.
Vilket är ganska frustrerande.
Utan att avslöja för mycket så kändes slutet i spelet lite lamt.
Mest eftersom det inte känns som man riktigt är riktigt insatt i det som händer.
Dessutom är slutet väldigt öppet.
Förväntar mig en uppföljare av något slag, kanske kommer som "Origins" gjorde till ettan.

Skit samma, det är bra!
Det låter som jag bara sågar och inte gillar det alls.
Oavsett de saker som inte är lika bra som i ettan så är Dragon Age II ett fantastiskt bra spel.
Timmarna bara försvinner och jag gillar var sekund utav det.
Röstskådespelarna gör ett riktigt bra jobb, omgivningarna är snygga, upplägget är svinbra.
Hade det inte varit att jag spelat ettan så hade jag varit helt förälskad i detta spelet.

Jag gillade även att det dyker upp en del kända ansikten från ettan.
Det är ju inget roligt för nya spelare, men har man spelat föregångaren så känns det, i alla fall för mig, lite roligt att se de igen.

Vad fan är det för speciellt med Signature Edition!?
Signature Edition innehåller lite extra vapen att ladda ner, nerladdningsbart soundtrack och framför allt ett extra uppdrag....och tillhörande snubbe.
Uppdraget heter The Exiled Prince och kretsar kring karaktären Sebastian.
En ganska nördig och tråkig kille som är ute efter hämnd för sin mörsade familj.
Mer än så går inte riktigt att säga....speciellt eftersom uppdraget inte urskiljer sig från mängden.

Det känns mer som en kul grej och lite extra speltid.
Sebastian är som sagt oftast bara dryg och mesig även om han är bra med sin båge.


Så vad säger jag då?
Gillar du Dragon Age I, Oblivion, mörda drakar och trollkarlar?
Gillar du svärd, blod och att ha beslutsångest?
Är du nörd?
Då borde du verkligen köpa detta spelet!
Det är fruktansvärt bra....även om jag låter negativ.

Vill du läsa mer om spelet, kolla trailers o skit så gör det här.
Jag får nog ta och spela igenom början på spelet med alla olika klasser och idag ska jag nog försöka ta mig tid att klara spelet igen, men välja den andra vägen vid slutet.
Sjukt högt omspelningsvärde...om man har tid och ork.

 

Nu ladies and gents så blir det äntligen Mass Effect 2!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: