Iron Maiden - The Final Frontier

Lyssnade nyss igenom Iron Maiden - The Final Frontier.
Denna skiva släpps på måndag men eftersom de är helt efterblivna på Rocks så säljer de den redan.

Precis som jag trodde så är den rätt tråkig.
Inte många låtar som är under är under 7 minuter vilket fick mig att oroa mig över hur bra låtarna skulle vara.
Visst, det är ingen dålig platta men för att vara Maiden är den väldigt blek.
Det saknas de är äckligt bra refrängerna som de annars är så bra på.

Jag vet inte riktigt vad de försöker bevisa med att göra så långa låtar.
Långa låtar är oftast inte bra, det blir oftast bara för mycket och tjatigt.
Det är inte som om någon utav dessa låtar är en ny Hallowed Be Thy Name...

Nu har jag ju bara lyssnat på skivan en gång men det brukar ge en bra bild utav det.
Klart brukar man fastna för någon låt senare men det är ändå första intrycket som är det viktigaste.
Och mitt intryck är sådär...
Fast jag hade faktiskt inte väntat mig så jätte mycket med tanke på vad jag tyckt om de två innan denna.

Det är inte dåligt men det är verkligen inte heller Maiden när de är som bäst...
Hoppas de hittar tillbaka snart.

Oh förresten, limited edition plattan är skit B!
Gillar inte när namnet inte står på sidan utav skivan, hur fan ska man då kunna ha den snyggt i hyllan!?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: