Utlandstjänst

Jag sa att jag hade en nyhet och den kommer här.
Det blir KS20!
31/8 drar jag till Stockholm och utbildar mig för att 19/10 åka ner till Kosovo.
Utlandstjänst är något jag väldigt väldigt länge velat göra och nu är det fan dags!

Så jag kommer alltså ingå i utlandsstyrkan, som det ser ut nu och antagligen blir, så kommer jag vara skyttesoldat på en PBV och ha KSP (kulspruta). Intressant eftersom jag inte hade KSP i lumpen utan var fast med min AK5, det ska bli kul att lära sig något nytt!

Från slutet av Augusti så försvinner jag alltså i ungefär 8 månader.
Jag kommer hem ett par gånger under tiden men ni lär ju höra mycket mindre ifrån mig..

Det är spännande.
Det är kul.
Det är intressant.
Samtidigt som jag vet att jag kommer sakna vissa saker och vissa människor.
Men det finns en massa tid över åt de/det senare i livet.
6-8 månader går faktiskt snabbt, det är för fan snart Maj och det känns som det nyss var nyår!

Detta är alltså skälet till att jag börjat springa.
Jag måste få upp mitt flås!
Tagit tag i styrketräningen igen och tänker köra på som fan.
Nästa vecka blir intensiv.

Längtar


Kommentarer
Postat av: NÄT

SEPEEEEEE!

2009-04-24 @ 21:52:33
Postat av: johan

hej

ks20, skyttesoldat med ksp 90 jag också, fast på mitt papper står de att ja ska rycka in 10 augusti;)

2009-05-03 @ 23:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: