Professor Layton and The Curious Village

Nintendo DS


"Professor Layton and The Curious Village"
är ett spel fullt utav gåtor.
Du är en man med en helt för stor hatt, du har en liten unge med dig och alla tror att du är pedofil.
Någon snubbe är död, det yras om ett jävla äpple, någon blir mördad och såklart får DU fixa skitet medan alla andra hjälplöst står och tittar på.

Det lät negativt men det är faktiskt kul!
Jag är faktiskt nöjd med spelet!

Svårighetsgraden på puzzel och gåtor varierar och man kan oftast få vettiga tips.
Ibland blir man förbannad när man inte klarar det, sedan lugnar man ner sig lite och finner svaret väldigt snabbt.
Oftast gör man det svårare än vad det egentligen är, i alla fall i början.

Grafiken är rätt snygg (jag är inte så kräsen, huvudsaken är att spelet är ball), de små filmerna är snyggt gjorda och själva upplägget på spelet är bra.
Lite B röster men så är det alltid!?

Förutom Zelda så är nog detta faktiskt mitt roligaste DS spel och jag väntar på uppföljaren nu!
Dessutom kan man var vecka ladda ner en ny gåta genom sitt DS.
Lite skoj och jag tror att man om ett tag kan spela igenom spelet igen utan att ha någon som helst aning om svaren.
Mitt minne är nästan obefintligt.

Det finns bara en sak jag stör mig på i spelet och det är att vissa gubbar är så jävla fula.
Inte fult animerade, men FULA.
Fast tjae, det är tjing-tjong stil på det, så var förväntar man sig?

I alla fall, har du guldfiskminne, gillar puzzel och gåtor, små extra saker, lite barnsligare spel, så KÖP "Professor Layton and The Curious Village"
Jag är nöjd!



...förresten, säger man inte pussel i detta landet?
Hur som helst fattar ni så bara håll käften!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: