KISS - ALIVE 35

Igår var det då KISS konsert i Danmark på Forum.
Forum är rätt litet vilket på sitt sätt var coolt och på sitt sätt tråkigt.
För Kiss har verkligen arena musik och det kändes som låtarna faktiskt var för stora för ett ställe som Forum.

Kiss har hela livet varit mina stora idoler, sist jag såg de (och första gången) var 99, så det har gått en del år.
Showen i sig var riktigt bra som vanligt, det fanns bara två saker jag inte gillade.

1. Ljudet.
Det var helt för skramligt ljud, antagligen för att det var helt för högt och dåligt inställt.

2. Pauls röst.
Stundtals var Paul Stanleys röst inte alls bra enligt mig, fast jag har förståelse.
De är fan runt 60 år och då får man lov att gå ner sig lite.
Fast ibland var det riktigt bra, good old Paul.

JAG tycker det är tråkigt att Kiss fortfarande spelar samma låtar som för 10 år sedan.
De har så jävla många bra låtar men ändå kör de "låtarna fansen vill höra"
Visst, det är kul för de som inte är hardcore fans och för de som aldrig sett Kiss, att höra dessa låtar.
Men har de redan sett de, kan alla låtar så hade det varit GRYMT att höra låtar de nästan aldrig spelat.
Dock är det ändå bra, och det är coolt som fan att där var folk i ALLA åldrar.
Från 4 till 60 år.

Jag är absolut inte besviken på konserten, de är riktigt coola ännu men jag tvivlar på att de har krut nog att köra
länge till. De är inte speciellt unga längre och det märks faktiskt.
Och det är också skälet till att jag gick och såg de nu igen även om jag inte hade råd.
Det känns som ett farväl.

Kiss Alive 35 lever lite i skuggan av vad Kiss en gång var.
Med halva bandet utbytt (även om jag älskar eric Singer och Tommy är cool) så är det inte samma sak
och det mesta känns så....inövat och mest bara proffsigt.
Bra och dåligt.


Men men, Kiss är en upplevelse som är grymt bra.
De vet vad de gör och de gör det bra.


Adios!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: