Sebastian Bach - Angel Down

Har då precis kommit hem med min nya Sebastian Bach skiva och tänkte köra en ny grej här med den....
Fick den indirekt i julklapp utav Sandras mamma, så tack för det!
För er som inte vet så är Sebastian Bach snubben som sjöng i Skid Row.
Enligt mig är han ju då en av världens bästa sångare och jag hoppas han håller måtten på denna skivan med.
Vi får väl se!

1. Angel Down - Lite seg låt, inte speciellt impad även om sången var bra
2. You Don´t Understand - Nu låter det minsann bättre, känner helt igen rösten nu och får lite Skid Row vibbar.
3. Back In The Saddle - Aerosmith cover, inte en av deras bättre låtar tycker jag....Här är herr Axl Rose (Guns N Roses) med och sjunger, vilket gjort att jag har höga förväntningar. Tycker de lever upp till det jag förväntar mig, men jag har svårt för låten faktiskt. Men good job pågar! Blir en bra mix mellan de två sångarna.
4. (Love Is) A Bitchslap - Även denna är med Axl och där satt den, riktigt cool låt! Lagom ös och ännu en gång passar de bra ihop.
5. Stuck Inside - Tredje och sista Axl låten, tycker den blir riktigt intressant halvägs in, undrar i början var Axl är haha. Men sen blir det coolt och allt känns lugnt. Ge mig mer!
6. American Metalhead - Låten är nästan precis som jag förväntade mig utav titlen. Inte speciellt dålig, inte speciellt bra. Den kommer man lätt kunna ha på medans man gör annat.
7. Negative Light - Riktigt bra refräng i denna låten, i like it!
8. Live & Die - Gillar denna med, lagom fart, hyffsat intro. Rösten är äckligt bra som vanligt.
9. By Your Side - Fastnar för introt direkt, och den där rösten....sjukt, riktigt riktigt bra refräng. Lite gay men fan, jag gillar sånna låtar. Bästa låten hittills och jag tycker att Sebastians röst är bäst i lugnare låtar! Lyckat outro också.
10. Our Love Is A Lie - Denna låten fastnade inte alls, passerar lätt förbi i farten utan att lämna något speciellt intryck. Inte en dålig låt men ja...
11. Take You Down With Me - Rätt cool låt, men inte någon wow känsla här heller.
12. Stabbin Daggers - Finns något i denna som jag fatnar för, vet inte riktigt vad, är det refrängen? Takten?
13. You Bring Me Down - Gillar något i den med, gitarren tror jag, riffet. Sången är cool men låten är sådär.
14. Falling Into You - Bra början....sången är coolt uppbyggd, lite stämor och igen, Sebastian sjunger som en gud. Riktigt bra låt, skönt avslut.

Och det var det, fanns några riktiga pärlor men i övrigt tror jag att den behöver lyssnas lite mer på.
Ingen dålig skiva, absolut inte. Känns lite tidigt att säga något om den men måste jag så får jag säga 6½/10 eftersom den har potential som fan. Och (Love is) a bitchslap är grym, coolt att de kör en duett.
Herr Bach sjunger kanske inte riktigt lika bra som förr men det är inte så långt ifrån, förtfarande absolut en av världens bästa sångare. Kick ass!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: