2007 - Årets bästa musik, film och konserter

Då var året snart slut, får skriva nu eftersom jag säkert inte hinner imorgon...
Jobb och sen hem, fixa sig, åka till Max.
Tror det blir riktigt jävla kul imorgon dock! Hoppas!

Vilket fall som helst är det dags att summera 2007 (som gick jävligt snabbt). Årets bästa skivor, filmer och konserter kommer här!

MUSIK:

1. SIXX A.M - The Heroin Diaries - Vad säger man? Nikki Sixx är min gud, boken var röv bra, skivan är verkligen i en klass för sig. Upplägget är väldigt speciellt och hans berättarröst är grym. Välskrivet, väl producerat och James Michael berör med sången. Årets bästa skiva nästan delat med listans tvåa:
2. Hardcore Superstar - Dreaming In A Casket - de goa gubbarna från götet smäller alla på käften med ännu en kick ass skiva. Äckligt bra och Silvers gitarr är på denna bättre än förra, men som de flesta i år, inte riktigt lika bra som sin föregångare, de är dock med på listan så då bör ni inse hur bra de är. Anyway så är detta en svinigt bra skiva utav Sveriges just nu bästa band.
3. Scorpions - Humanity Hour.1 - Scorpions som suger live förvånade mig som fan med en RIKTIGT bra skiva. Lite mycket "love" men ändå riktigt riktigt bra. Nog skivan som förvånat mig mest i år.
4. Megadeth - United Abominations - Dave är fortfarande pissed och gör en till bra skiva. Helt seriöst tycker jag att förra skivan är den bästa "de" gjort, denna når inte riktigt dit men är ändå väldigt nära att olla den på kinden.
5. Dream Theater - Systematic Chaos - Grabbarna gör det igen, über bandet och instrument gudarna...inte lika bra som förra skivan men ändå äckligt bra

Andra bra under året är, Lifehouse - Who we are, W.A.S.P - Dominator, Lillasyster - Hjärndöd Musik För En Hjärndöd Generation, Masterplan - MKII och Monster Magnet - 4 Way Diablo. Finns säkert fler men mitt minne är ju som det är......årets besvikelse är dock lätt Linkin Park - Minutes To Midnight. Pissigt dålig skiva.


KONSERT:

1. Aerosmith
- Sweden Rock Festival - Riktigt jävla bra och riktigt jävla efterlängtat! Steven Tyler är en gubbe nu men ändå så cool! Nästan bara bra låtar rätt igenom.
2. Hardcore Superstar - Sweden Rock Festival - Hardcore som året innan spelade på en liten liten scen som blev överfull fick i år spela på stora scenen, BRA beslut med tanke på öset som var. De bevisade verkligen att de tillhör världsklassen och köttade ordentligt!
3. W.A.S.P - Mejeriet/Lund - Blackie Lawless, som egentligen är hela bandet drog sitt as till Lund för att visa vem som regerar. Det var riktigt jävla bra även om konserten var lite för kort, men fan, jag tycker han har en av världens coolaste röster och de låtar han gör gör ingen annan. Kick ass!
4. Randy Pipers Animal
- Sweden Rock Festival - Randy Piper spelade från början i W.A.S.P och sedan dess har jag inte sett honom någonstans, jag hade inte ens hört skivan innan jag såg de live, men jag blev förvånad! Lite mycket Blackie likt ibland från sångaren men bandets egna låtar höll nästan samma klass som de gamla W.A.S.P låtar de spelade. Riktigt röj i publiken!
5. White Lion - Sweden Rock Festival - Blev förvånad över öset som herr Tramp skapade, var riktigt bra och publiken under "When The Children Cry"....kan ni nog själv lista ut....


FILM:

1. Rattatouille
- Pixar.....så fort Pizar gör en ny film blir jag som ett litet barn, nästa år kommer Wall-E och jag sitter redan hemma och längtar. Hur som helst kom denna 2007 och var mycket bättre än jag trodde, fast vem försökte jag lura? Det är Pixar för helvete!
2. Transformers - Jag hade inga speciella förväntningar på denna filmen faktiskt, det brukar inte bli bra när de gör film av saker som jag gillar. Men jag kan lugnt säga att de lyckades och ett av skälen att den ligger långt upp på listan är hur jävla snyggt gjord den är! Ser nästan inte alls att robotarna är dator gjorda (Tyvärr Andreas, de är faktiskt det)
3. Futurama - Benders Big Score - Aaah, futurama! Känner mig som hemma när jag ser Fry. Filmen var efterlängtad, comebacken med! Jag tappade intresset lite en bit in i filmen, storyn är lite tunn men de räddade det mot slutet. Men ja, futurama är futurama, det finns alltid något att älska! (denna borde nog vara 2:a förresten..)
4. Simpsons The Movie - Jag trodde att denna filmen skulle kännas lång som fan men sen var den slut..
vilket är bra! Finns en sak jag inte gillar i den och det är att den inte är animerad på riktigt samma sätt som serien, tyvärr. Förstår varför men det är ändå synd.
5. Blood Diamond - Kom nog 2006, men jag såg den i år så den får fan räknas. Kommer inte på något annat vettigt haha! Det är MIN lista så håll käft! Riktigt bra film dock!

That´s it peeps, fuck off 2007 och hej 2008!
Ser fram emot nya underbara filmer, konserter och SKIVOR!
Och ja, jag bryr mig faktiskt om människorna runt om mig och hoppas ni stannar runt mig 2008 med, ni behövs!
Detta ska bli ett riktigt jävla bra år så håll i er!

GOTT NYTT ÅR!

// Captain M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: